Jak vznikl Learning Triangle?

Už druhým rokem pracuji s nadanými studenty na GHB na kroužku programování, tento rok už jsem také začal učit klasické ICT jako plnohodnotný učitel. V mnohých z těchto studentů vidím potenciál a to, jak jsou šikovní.

Vím, jak moc mi dalo, když jsem byl v jejich věku a mohl doučovat. Získal jsem pocit, že to, co se učím, má smysl, že to můžu předat a že jsem opravdu v něčem dobrý. I sám jsem se toho hodně naučil, navíc jsem musel  být zodpovědný jak v přípravě lekcí, tak při doučování samotném.

Doučovat je super, ale:

Bylo tady pár věcí, se kterými bych všem studentům chtěl do začátku pomoct:

  • Najít koho doučovat - Já měl mamku, která mě doporučila, protože zná hodně lidí. Měl jsem štěstí :)
  • Říct si o peníze - Tohle byla nejtěžší část na tom všem, pokaždé na konci hodiny si říkat o peníze na ruku pro mě bylo často nepříjemné, proto s tímto chci lektorům pomoct a řešit to za ně.
  • Zpětná vazba - Učím dobře? Jsou mé lekce kvalitní? Baví to to dítě? Takových otázek jsem měl hodně. Neměl jsem ale nikoho, kdo by mi na to odpověděl. Věřím, že kvalitní komunikace a zpětná vazba je klíčem k skvělé spolupráci.

Pak přišly vykřičníky :( a já jsem si začal uvědomovat, jak to bude teď náročné pro rodiče a děti základních škol. Vím to jednak proto, jelikož jsem stále ještě student VUT FIT,  a také jsem hodně právě s dětmi 8 - 15 let a jejich rodiči v rámci trénování a organizace pro Leap Parkour.

Úplně mě bolelo slyšet ty příhody, jakým způsobem není zvládnutá výuka na ZŠ. Právě v tuhle chvíli jsem začal přemýšlet, jak pomoct. Jak alespoň trošku ulevit rodičům. Jak podpořit demotivované děti, aby je škola začala aspoň trochu víc bavit. Já sám jsem naprosto šťastný z toho, že můžu učit na GHB a to mě naplňuje. Vím ale přesně o lidech, kterým teď kromě studia toho moc k dělání nezbylo, a přitom jsou tak moc šikovní. Už jsem o nich psal výše.

Tak to pojďme spojit a navzájem se něco naučit!

Adam Ferencz, Learning Triangle